Nyttig nödproviant

image image

Det bär av hem till svärföräldrarna i ett par dagar nu. Svärmor hör underbart god mat från grunden med mycket eko. Dock är frukosten som i många andra svenska hem – näringsfattig. Fil, flingor och bröd. Jag saknar mina smoothies men ett par dagar klarar jag. För att göra frukosten mer näringsrik, hålla mig mätt längre och slippa sötsug gör jag en egen liten trailermix av gojibär, chiafrön, pumpafrön och mullbär som jag häller i min filtallrik. Enkelt och diskret sätt att öka på näringen!

imageJag har också packat lite mellis i form av ekologiska bananer, Raw Bite Protein och naturella ekologiska nötter. Om jag blir hungrig (?) mellan målen eller bara behöver öka på med näring. Hoppad även kunna ut och gå en del när jag är i Småland. Frisk luft och dagsljus är något jag vill boosta med under ledigheten.

 

blogstats trackingpixel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>